A reklám üzenet?

Képzeld, el hogy van egy jól menő sportcipőgyártó vállalkozásod. Jó minőségű termékeket gyártasz, amit a felhasználók köre is bizonyít, a maraton futók. 

Maraton futócipőket nem egyszeri használatra vásárolnak a sportolók!

Egyszer csak körbenézel és észreveszed, hogy a körülötted lévő versenytársak jóval nagyobb árbevételt realizálnak, valószínűleg nem is olyan kiváló termékekkel, mint amilyeneket te gyártasz.

 

Mit teszel?

Stratégiát állítasz fel, annak érdekében, hogy bekerülj arra a piacra, amit a versenytársaid már elfoglaltak.

Ahhoz, hogy továbbra is jó minőségű terméket gyárts, de eltérő használathoz, újítanod kell. Tehát befektetsz innovatív technológiába és megfizeted a legjobb szakembereket, akik megtervezik a legjobb terméket. Ha ez megvan, elkezded gyártani az új sportcipőket.

 

Most már csak el kellene adni!

Természetesen szeretnél a tortából minél nagyobb szelethez jutni. Beférkőzni a versenytársak közé, ám ha lehet akár ki is golyózni egyet-kettőt.

 

De hogyan?

A Nike marketing szakemberei megmutatták.

"Just Do It"

Micsoda?

Mi köze van egy innovatív, kiválóan megtervezett sportcipőnek ehhez a három szóhoz?

Felteszem, ha a tervezők véleményét a reklámkampány előtt megkérdezték volna a marketing szakemberek, ők szélsebesen rohantak volna a vezérigazgatóhoz a protestálni a reklám ellen.

Következtetés: „Mindenki maradjon a kaptafájánál” (Suszter maradjon a kaptafánál).

 

A reklámkampány eredménye

A "Just Do It" reklámkampány rövid, tömör és egyszerűen jó volt. 

1988-ban a Nike árbevétele továbbra is 800 millió dollár  volt , de tíz évvel később a társaság óriási 9,2 milliárd dollár árbevételt realizált . 

Ez a szlogen megérintette az embereket, és arra motiválta őket, hogy túllépjenek a saját határaikon. 

Az üzenet „csak csináld!” !

Elérte a célját? Igen.

Csak csinálták és vásároltak.

 

A Nike mechanikus dopping?

Nike nem ül a babérjain, továbbra is fejleszt, befektet , olyannyira, hogy a  Vaporflys sportcipői alapvetően annyira jók, hogy egyesek szerint "mechanikus dopping"- nak számít, ezért be kell tiltani őket. A napokban várható döntés arról, hogy az atléták versenyezhetnek-e nyári Tokiói olimpián ezekben a cipőkben.

Vissza a cikk listához