A reklám a társadalom tükre?

A reklám egy hatalmas erő, amely a 19. század elejétől, amióta az újságokban megjelent, illetve az 1940-es évek elejétől, amikor már a televízióban is mindennaposnak számított, életünket és viselkedésünket észrevétlenül alakította, formálta.

A nagy hatalom, nagy felelősséggel jár, a marketing és a marketing szakemberek, csak annyit engednek meg maguknak, amennyit a társadalom önmagának.

 

A reklámok egy adott korszak társadalmi, gazdasági és politikai lenyomatai.

Ha mai szemmel visszatekintünk az 1900-as évek elején megjelent reklámokra, megdöbbentő, hogy a szexista hirdetések mellett, az egészségre káros termékek vásárlására is ösztönözték az embereket.

Érdekes tény, hogy az első, a „szexuális” tartalmú reklámot, nő készítette 1911-ben.

A szappankampány annyira sikeres volt, hogy az 1940-es évekig használták a „A SkinYou Love ToTouch” (A bőr, amelyet szeretne megérinteni) szlogent.


Ennek a mondatnak manapság egyáltalán nincs szexuális tartalma, na de 1910-ben?!

Az 1900-as évek elején a női modell ruha alól kivillanó karja, bokája, ne adj isten válla, ugyanolyan izgalmat váltottak ki, mint ma, egy félig-meddig meztelen hölgy látványa a reklámokban.

Napjainkban már senki nem döbben meg, ha a marketing szakemberek egy lengén öltözött, vagy éppen csak egy tenyérnyi bikinit viselő szép nővel, vagy egy muszklis, fiatalemberrel készítenek reklámot.

A reklámok még ma is feszegetik a határokat, lássuk be, a marketing szakemberek néha a társadalmi normák határait feszegetik.

Az erotikus, vagy szexuális reklámok növekvő tendenciája a társadalom tükröződése.

Vissza a cikk listához