A piackutatás forradalmasította a reklámozást és a vásárlást - Folytatás

A marketing egyik sarkköve a piackutatás. Charles Parlin volt az, aki feltalálta és ő volt a világon az első professzionális piackutató, akit széles körben elismertek.

A piackutatás feltalálása korai lépést jelent a szélesebb körű elmozdulásban a „termelő által vezetett” és a „fogyasztó által vezetett” üzleti megközelítés felé.

Az 1910-es évek végére, nem sokkal Parlin által a gépjárművekről készített jelentés után, a vállalatok megkezdték saját piackutató osztályuk felállítását. 

A következő évtizedben az Egyesült Államok hirdetési költségvetése csaknem megduplázódott.

A Curtis kiadó 1911-ben Charles Parlin vezetésével létrehozta új részlegét, ahol piackutatással foglalkoztak. Az akkor 39 éves Wisconsini középiskolás igazgató számára ez nem számított nagy karriernek, de akkor a világ első piackutatójának lenni senkinek sem jelentett volna karriert.

Kezdetben nem mindenki látott értéket a tevékenységében.

  • Parlin először a mezőgazdasági gépek piackutatásával kezdett el foglalkozni. Hat hónapos interjúkat követően, amelyet számos az iparágban tevékenykedő emberrel végzett el, kiadott egy 460 oldalas felmérést.
  • Következő tanulmányát a nemzeti piac működéséről készítette el. Az ország száz legnagyobb városainak szinte mindegyikére vonatkozóan, összesen 1121 interjú alapján.
  • Az úttörő jelentése, az (Department Store Lines) Áruház vonalai , 1912-ben jelent meg, és arra összpontosított, hogy megkülönböztessék a kényelmi és a bevásárló cikkeket, és hogy a marketingszakértőnek elsősorban a bevásárló cikkek értékesítésére kell összpontosítania a legnagyobb profit elérése érdekében. 
  • 1914-ben Parlin öt kötetes tanulmányt bocsátott ki Automobiles címmel . Az autó korszak jövőjére összpontosított és "tényeket gyűjtött a gyártásról és a forgalmazásról, valamint a nők autóvásárlásra gyakorolt ​​hatásáról". 

Ezen információk eredményeként nőtt a gépjárműgyártók reklámozása annak érdekében, hogy versenytársaikhoz képest gyorsabban szerezzenek vásárlókat az autópiac növekvő piacán.

Azt remélte, hogy az egész iparág számára konstruktív kiszolgálást fog nyújtani.

A piackutatás megközelítése tudományosabbá vált. Az 1930-as években George Gallup úttörő volt a közvélemény-kutatások során. Az első fókuszcsoportot 1941-ben egy tudományos szociológus, Robert K Merton vezette.

A fogyasztói preferenciák szisztematikus vizsgálata azonban csak a történet része. A marketingszakemberek rájöttek arra is, hogy a preferenciákat szisztematikusan meg lehet változtatni.

Vissza a cikk listához