A marketingszakember egyszerre kreatív és elemező. A "kétkezes agy" jól működik mind a racionális gondolkodásban, mind a kreatív képzeletben.
Ebben a zsúfolt információs térben nagyon nehéz felkelteni a fogyasztók figyelmét. Az emberek csak akkor hajlandók elfogadni a vállalatok ajánlatait, ha azok megfelelnek érdekeiknek és szükségleteiknek.
Megfelelő időben és a megfelelő helyen
Marketingszakemberek egyik kihívása, hogy a reklám kommunikáció a megfelelő időben és a megfelelő helyen jelenjen meg az ügyfelek szeme előtt. Lehetőleg abban a pillanatban, amikor a megoldást keresik, és leginkább érdeklik a hozzájuk érkező ajánlatok megfontolása.
Ebben az esetben van esély a sikerre.
A feltételezéseken és intuíciókon alapuló döntéseket, amelyek a múltban a marketingben születtek, felváltották az adatok által alátámasztott cselekvések. Ez új kompetenciákat és készségeket igényel az ezen a területen dolgozó marketing szakemberektől is.
Be kell jutni a fogyasztók fejébe
A marketingszakemberek mindig is megpróbálták megérteni, hogy mi történik a piacon. Arra törekszenek, hogy bejussanak a fogyasztók fejébe, hogy megtudják, hogyan választanak egy terméket, mire figyelnek, melyek azok a jellemzők, amelyek lényegesek számukra, és melyek nem. Milyen üzenet az, amire válaszolnak, és melyek azok, amik „visszapattantak”, nem eredményesek.
A reklámokkal tarkított világban a marketingszakembereknek meg kell duplázniuk fantáziájukat és kreativitásukat a fogyasztói fáradtság elkerülésére. Ahhoz, hogy ez jól működjön, a marketing szakembernek látnia kell a vállalkozás összképét, csak akkor tudják hasznát venni „kétkezes agyuknak”.