A marketingstratégia tulajdonképpen egy hipotézis, amit a marketing szakemberek tapasztalatból, valószínűségből, következtetések és feltevések alapján dolgoznak ki.
A hipotézis mindig kísérlet, a kísérlet pedig mindig kockázattal jár, de csak így érhető el valami alapvetően új.
Az egyik legsúlyosabb hiba, amelyet a gyártók, vagy szolgáltatók elkövetnek, az a tévhit, hogy az emberek foglalkoznak azzal, amit ajánlanak nekik.
Lehet az a termék kiváló, a legújabb technológiával és innovatív megközelítéssel gyártott a piacon kapható legjobb minőségű termék, vagy egyedi szolgáltatás.
Ez mind igaz lehet, de ezek önmagukban egyáltalán nem segítik a termék kiemelkedését a már meglévő kínálatból.
Hihetetlenül nehéz a reklám megtalálása.
A kiváló reklám hatása elsöprő lehet. A márka új kulturális jelenséggé, eseménnyé válhat, amely egész generációk viselkedését is befolyásolhatja.
A marketingstratégia mindig konkrét és ez mindig választást jelent.
Egy jó marketingstratégia egy konkrét ötletet egy világos cél felé irányít. Egy rossz stratégia bizonytalan, ingatag, ötletel, a hiányosságokat népszerű szlogenekkel helyettesíti.
A marketingstratégia feladata a fő probléma azonosítása, kockázattal járó és radikális döntések meghozatala.
A McDonald’s 70 évvel ezelőtt hihetetlenül merész döntést hozott.
A McDonald’s marketing szakemberei radikális változtatásokat vezettek be, amivel igen gyors növekedést értek el. Nem alkalmazott tovább pincérnőket, nem kínált különféle menüket, csak három ajánlatra épített: hamburger, hasábburgonya és kóla.
Ez most nyilvánvalónak tűnik, de annak idején ez nagyon újszerű döntésnek minősült.
Vissza a cikk listához