A marketingstratégia egy hipotézis

A marketingstratégia tulajdonképpen egy hipotézis, amit a marketing szakemberek tapasztalatból, valószínűségből, következtetések és feltevések alapján dolgoznak ki.

A hipotézis mindig kísérlet, a kísérlet pedig mindig kockázattal jár, de csak így érhető el valami alapvetően új.

Az egyik legsúlyosabb hiba, amelyet a gyártók, vagy szolgáltatók elkövetnek, az a tévhit, hogy az emberek foglalkoznak azzal, amit ajánlanak nekik.

Lehet az a termék kiváló, a legújabb technológiával és innovatív megközelítéssel gyártott a piacon kapható legjobb minőségű termék, vagy egyedi szolgáltatás.  

Ez mind igaz lehet, de ezek önmagukban egyáltalán nem segítik a termék kiemelkedését a már meglévő kínálatból.

 

Hihetetlenül nehéz a reklám megtalálása.

A kiváló reklám hatása elsöprő lehet. A márka új kulturális jelenséggé, eseménnyé válhat, amely egész generációk viselkedését is befolyásolhatja.

 

A marketingstratégia mindig konkrét és ez mindig választást jelent.

Egy jó marketingstratégia egy konkrét ötletet egy világos cél felé irányít. Egy rossz stratégia bizonytalan, ingatag, ötletel, a hiányosságokat népszerű szlogenekkel helyettesíti.

A marketingstratégia feladata a fő probléma azonosítása, kockázattal járó és radikális döntések meghozatala.

 

A McDonald’s 70 évvel ezelőtt hihetetlenül merész döntést hozott.

A McDonald’s marketing szakemberei radikális változtatásokat vezettek be, amivel igen gyors növekedést értek el. Nem alkalmazott tovább pincérnőket, nem kínált különféle menüket, csak három ajánlatra épített: hamburger, hasábburgonya és kóla. 

Ez most nyilvánvalónak tűnik, de annak idején ez nagyon újszerű döntésnek minősült.

Vissza a cikk listához