A marketingesek pusztán mesteri manipulátorok?

A marketing kétségtelenül meggyőző technikákat alkalmaz a fogyasztói döntések megváltoztatására. A gondosan kidolgozott üzenetektől a tetszetős látványelemekig a marketingszakemberek stratégiailag lenyűgöző narratívákat hoznak létre.

 

Ezt már tudjuk. De hogyan érnek el bennünket, újra és újra?

Egyszerű. Azért, mert emberek vagyunk és érzéseink vannak, mint kétely, habozás, meglepetés, megdöbbenés, bizalom, ellenszenv, undor és hasonlók attitűdök. 

 

És ebben rejlik a lényeg…

A legalapvetőbb érzelem, amelyből a márkák profitálnak a marketingben a tetszés. A szórakozás, öröm és boldogság érzését keltő reklámok. Az ilyen reklámok idilli világokba repítenek bennünket, ahol a termékek boldogságot, sikert és kiteljesedést ígérnek. Egy másik érzelem, amely ugyanolyan hatásos, mint a tetszés, a meglepetés érzése.

 

A meglepetés nagyon hatásos a történet mesélésben. 

A meglepetés érzése átmeneti, és felkészít minket arra, ami ezután következik. Ha kellemes meglepetést okoz a csavar a reklám történetben, az természetesen nagyon hatásos lesz.

Ha olyan érzelmeket kell használni a reklámban, mint a szomorúság, a félelem vagy a harag, akkor ezeket fel kell oldani, és végül olyan érzelmeket kell kelteni a közönségben, mint a boldogság, a tetszés és az öröm.

 

Az undor a legnehezebben használható érzelem a reklámokban. 

Az érzelmeket nem kiváltó reklám a legrosszabb, amit egy márka tehet önmagával. Ebben az esetben a marketingre fordított összeg és erőforrás pusztán pazarlás.

 

De, vigyázat, egy olyan korszakban élünk, ahol a hitelesség uralkodik!

A marketing szakembereknek kényes egyensúlyt kell találniuk a lenyűgöző illúziók létrehozása és az átláthatóság fenntartása között. A fogyasztók egyre szkeptikusabbak, és őszinteséget követelnek a márkáktól. A marketing szakembereknek gondoskodniuk kell arról, hogy állításaik megalapozottak legyenek, valódi előnyöket mozdítva elő, és valós fogyasztói igényeket elégítsenek ki.

És végül a válasz a kérdésre: Nem, a marketingesek nem manipulátorok, hanem mesterien kreatív szakemberek.

Vissza a cikk listához
Lépj velünk kapcsolatba!
Küldj nekünk üzenetet!
Elküldöm az üzenetet
További elérhetőségeink