A marketing tevékenység mérhetősége (3. rész)

A marketing tevékenységek mérhetőségét említve mindenképpen szót kell ejteni a sokak által hasznosnak tartott marketingmutatóról, név szerint a hírlevél kattintásról, amin belül is két dolgot mérhetünk elsősorban. Egyik a megnyitási ráta, vagyis, hogy a cég által kiküldött hírlevélre hányan kíváncsiak és ezáltal hányan nyitják meg és olvassák el a vállalat aktuális kínálatát tartalmazó üzenetet. Másik a kattintási ráta, miszerint hányan kattintanak tovább a hírlevélből az üzenetet küldő vállalat weboldalára és kezdenek bele böngészésbe, netán adnak le vásárlási igényt. A kapott rátaadatokat a Nemzetközi hírlevél hatékonyság adatbázis számadataival érdemes összevetni és kiértékelni.

A válaszadási ráta, vagy más néven szórólap ráta marketingmutató értéke megmutatja, hogy a kiosztott szórólapokra milyen mértékű válaszreakció érkezett. Minél magasabb ez az érték, annál kedvezőbb a szórólapon olvasható ajánlat. De természetesen nem csak az adott vállalat termékeitől és kedvező ajánlataitól függ a válaszadás, ami történhet például írásos formában, telefonon vagy épp cselekvésként, tehát vásárlásként megvalósulva.

Ha egyre kevesebb válaszreakció tapasztalható, az fakadhat abból is, hogy a szórólapozás, mint marketing tevékenység leáldozóban van. Azáltal, hogy sokkal modernebb és kedveltebb reklámozási formák is léteznek, egyre kevesebben figyelnek oda a kiosztott szórólapok tartalmára. Ezáltal viszont kevesebb lesz a célcsoporttól kapott válaszreakció is. Az okok kiszűrésének ugyanolyan fontos szerepe van, mint magának a válaszadási ráta vizsgálatának.

Célszerű ezeket és az előző blogokban ismertetett marketing hatékonyságra vonatkozó mutatókat ismerni és folyamatosan figyelemmel követni. Átlagosan a vállalatok 20%-a szentel ennek állandó figyelmet, pedig ezek a marketingmutatók hasznosak és sok mindenre fény derülhet általuk.
Vissza a cikk listához