A marketing szerepe open-source projektek esetén (II. rész)

Az előző részben bemutattuk röviden az open source projektek mibenlétét, és feltettük azt a kérdést, hogy milyen körülmények mellett van létjogosultsága reklámozni ezeket a többnyire ingyenesen hozzáférhető termékeket és szolgáltatásokat. Ebben a részben bemutatunk open source projektek lehetséges eseteit, de előre leszögezzük, hogy nem törekszünk a teljeskörű, kimerítő felsorolásra, mert a témakör nagyon szerteágazó.

Open source projektek lehetséges esetei:

az eredeti szerző, a társszerzők, vagy bárki, aki valamilyen módon hozzájárult a projekt 

sikeréhez személyes szakmai előmenetelét, hírnevének megalapozását szolgálja a projekt, 

pályázat (pl. innovációs pályázatok)

támogatás (nagyvállalatok támogatása, itt is felmerül az innováció, pl. a szoftver)

cross selling - kapcsolódó termék vagy szolgáltatás fizetős (előadásokon, oktatásokon)

upselling – a terméket újracsomagolják, piacra viszik, valami prémium szolgáltatással kiegészítik

 

Vissza a cikk listához