A marketing megjelenése a vállalatok életében

Sok évvel ezelőtt, mikor a vállalatok elkezdtek megismerkedni a marketinggel és a benne rejlő lehetőségekkel, boldog-boldogtalan elkezdte megtanulni ennek a tudománynak legalább az alapszintű ismereteit.

Sok vállalat vezetője akkor érezte biztonságban cége jelenét és jövőjét, illetve a bevételeit, ha ő maga végezte el az értékesítés alapját jelentő marketing tevékenységeket. Azáltal viszont, hogy az internet által a marketing is folyamatosan fejlődik, lehetetlen, hogy egy vállalati vezető minden újdonságról tudomást szerezzen és be tudja építeni azt a vállalat működésének mindennapjaiba. Vagyis nem hogy segített ezen feladatok ellátásával saját cégének, hanem még rontott is annak esélyein, mert állandóan a már elavult nézeteket vallotta, technikákat alkalmazta és módszereket használta. Egy 2015-ös értékelés kimutatta, hogy a vállaltok vezetőinek közel 60%-a tartja kezében és irányítása alatt az internettel kapcsolatos munkálatokat, illetve a marketing feladatokat. Persze ez a régi tendenciához képest javulásnak minősül, mert akár csak 10 évvel ezelőtt még 20%-kal több cégvezető tette ugyanezt. A lényeg, hogy fel kell ismerniük ennek a világnak a követelményeit és a teljesítésükhöz szükséges kvalitások minőségét és fokozatát.

Ha ez megtörténik és a megfelelő szakemberekre bízzák a marketinggel kapcsolatos munkálatok ellátását, akkor sokkal nagyobb sikereket tudnak elérni együttes erővel.
Vissza a cikk listához