Minden, ami "aranyos", pozitív érzelmeket hoz létre az emberekben, legyen az aranyos gyerek, aranyos állat, vagy akár mindkettő kombinációja. Abban a pillanatban, amikor megnézünk egy ilyen reklámot, az agyunk tehetetlen a belső kémiai folyamatokkal szemben: a boldogság-hormon dopamin, az „ennivaló hormon” oxitocin és más hírvivő anyagok elárasztják a gondolkodó szervünket, így ideálisan ötvözi a kellemes érzést a bemutatott termékkel.
A vásárlási döntéseik sokkal alakíthatóbbak és könnyebben befolyásolhatók, mint azt sokan gondolnák.
Minden márkának számos egymással összefüggő asszociációja van – több dimenziós, felhalmozott emlékek ökoszisztémája, amelyek megszabják, hogy ösztönösen melyik márkát részesítjük előnyben, és melyiket vásároljuk meg leggyakrabban.
Minél több pozitív asszociáció fűződik egy márkához, annál nagyobb a fogyasztói kötődés, hűség.
A marketing szakemberek jól tudják, hogy a reklámok olyan érzelmeket válthatnak ki bennünk, amelyeknek semmi közük reklámozott termékek funkcióihoz. A márkák több mint egy évszázada kihasználják azt a tényt, hogy a hatékony marketing sokkal több, mint egy termék érdemeinek egyszerű reklámozása.
Az állatok reklámban való felhasználása ártalmatlan
Például az emberi jogok megsértése soha nem jelentenek problémát, és nem is érheti a szexizmus vádja a márkát. Amerikában és Európában még a hagyományos férfi és női szerepekre való utalás is elutasítást okoz. Minden olyan reklámkampány, ahol a nő gyenge és a férfi erős, kudarcra van ítélve. Ezen túlmenően az állatok valamennyi korcsoporthoz képesek szólni.
Mindig is voltak kudarcok a márka építésben, de a közvélemény rosszallása soha nem jelent meg gyorsabban, mint digitális korunkban. A márka építés egyes kudarcai akár legendássá is váltak.