Az imázs hirdetéseket általában olyan cégek használják, amelyek már stabilak a piacon, és megengedhetik maguknak a drága PR-t. Vagy induló vállalkozások, elsősorban a pénzügyi vagy bankszektorban, ahol a cégeknek egyszerűen a kezdetektől fogva imázst kell kialakítaniuk a potenciális ügyfelek körében.
A márka imázsának kialakítása hosszú folyamat, eredménye nem érezhető azonnal. Ráadásul a pozitív imázs, vagy márkaismertség nem mindig kapcsolódik közvetlenül a vásárlási döntéshez.
Az imázs hirdetés nem egy konkrét termék megvásárlását ajánlja, hanem megerősíti az emberek fejében a cégről és a márkáról alkotott pozitív véleményt. Ezért az imázs hirdetés nem a fogyasztók egyes szegmenseit célozza meg, hanem egy szélesebb közönséget.
A márkaimázsa: értékkategória
Egy reklám kampányból lehetetlen meghatározni a direkt marketing hatékonyságát. Leggyakrabban felméréseken keresztül vizsgálják a márka imázsát a fogyasztók szemében. A digitális szférában a hatás többféleképpen követhető.
Az imázs hirdetés elindítása előtt először a piacot kell elemezni
Ahol nincs éles verseny, nem biztos, hogy érdemes pénzt költeni egy arculat kialakítására. Ebben az esetben a terméket csak azért vásárolják meg, mert nincs hasonló, jobb, vagy kedvezőbb áron kínálat. De ahogy a hasonló termékekkel rendelkező versenytársak száma növekszik, egyre nehezebb versenyezni a költségekkel vagy a választékkal. A termékek közötti különbség a jellemzők és a funkcionalitás szintjén összemosódnak, a kiválasztási kritériumok irracionális területre tolódnak el.
Ekkor az imázs hirdetés képes lesz megkülönböztetni és befolyásolni a vásárlási döntést.
Más a helyzet a luxuscikkek piacán
A luxus szegmensben az imázs a márka szintjén jön létre, és minden termékre átkerül. Ebben az esetben a reklám funkcionális jellemzői nem hatékonyak. Nincs értelme azt állítani, hogy egy Prada kézitáska akár 3 kg-ot is kibír, a Ray Ban szemüveg pedig 100%-ban védi a szemet az UV sugaraktól, ugyanis ezer más terméket találhat a fogyasztó azonos funkcióval, de olcsóbban.