A különféle hirdetési formák versenye a piacon

Az elmúlt ötven évben hihetetlen változásokon ment keresztül a reklámipar és ki tudja, hogy még hová fog fejlődni?!

Az első időkben csak néhány vállalat tehette meg, hogy valamilyen módon reklámozza magát és termékeit, ezzel hatalmas előnyre szert téve a versenytársakkal szemben és a reklámozás eredménye a hatalmas profitnövekedés lett. Később már egyre többen fedezték fel a több féle médium által kínált lehetőségek nyújtotta előnyöket és akár mennyi is volt a bevételük, költöttek belőle a reklámozásra. Ez hatalmas lehetőség volt minden médium számára, hogy az egymás közötti versenyben jobb pozícióra tegyenek szert és meggyőzzék a vállalatok kompetens munkatársát, hogy az ő általuk nyújtott reklámozási tevékenységeket válasszák. A kilencvenes években már teljesen általános dolognak számított a reklámozás és bármilyen típusú reklámtevékenység végzése és a vásárlók is a látott és hallott hirdetésre hagyatkozva vásároltak, költötték pénzüket.  Nem sokkal később berobbant a köztudatba az internet is, mint új médium és lévén hihetetlen lehetőségeket rejtette magában, amit úgy a vásárlók, mint a vállalatok felmértek és ki is használtak. Ma már nem is létezik hirdetés és reklámozás internet nélkül és ez nem véletlen. Az internet eddig nem tapasztalat módon fejlődött, és ezáltal olyan kapukat nyitott meg a vállalati szférában is, melyre senki sem számított. Számtalan reklámozási módszert nyújtott kis és nagyvállalatok számára, így körözve le az addig első helyen álló televíziót, és az azt követő rádiót, melyek addig fölényesen uralták a médiumok piacát. Ez a tendencia pedig egyre stabilabbá válik, egyre többen figyelik az internetet és támaszkodnak rá döntési helyzetben, mely más médiumok esetében nincs így, hiszen nem tudják azt a fajta technikai hátteret és fejlődést követni, amit az internet évről évre mutat.

Vissza a cikk listához