A közösségi oldalak és a marketing

A felhasználók a közösségi oldalakat az online kommunikáció kényelmes platformjának tekintik. Ugyanakkor ideális helyek, ahol szabadon kifejthetik hitüket és megoszthatják véleményüket mindazon dolgokról, ami a számukra értékes, vagy érdekes.

Az online közösségek létéből a vállalatok is profitálnak.

A marketing szakemberek a közösségi oldalak segítségével és megfelelő használatával erős márkaimázst építhetnek ki. Jelentősen leegyszerűsödhet a vállalati ügyfélszolgálat leterheltsége és növelhető az értékesítés is. Ezen kívül a közösség oldalak ideális platformok különféle marketing kutatásokhoz.

Külső és belső márkaimázs

A vállalatok számára hírnév építésre, vagy megerősítésére is kiváló eszköz lehet a közösségi oldalak használata. Lényegében olyan platformokká alakíthatók, ahol a potenciális vásárlók megismerkedhetnek a márkával és a termékekkel. Meg kell jegyezni, hogy a hírnév csak egy közösség keretein belül alakul ki, de a felhasználók által történő információátadás miatt fokozatosan tovább terjedhet a hálózaton kívülre is.

Marketing kutatás a közösségi oldalakon

A közösségi oldalak marketing szempontból nagyszabású fókuszcsoportot jelentenek különféle felmérések során. Mindenekelőtt véleményt nyilvánítanak a termék erősségeiről és gyengeségeiről. Nagyon fontos, hogy az ügyfelek közösségi oldalakon keresztül közvetlenül elérhetők, így a marketing kutatások minimális ráfordítással megvalósíthatók.

A négy vezető közösségi oldal a Facebook, a GooglePlus, a Twitter és a Linkedln, hatalmas potenciállal rendelkezik. Hatása gyökeresen megváltoztatta az ismert üzleti modelleket. Ezek a közösségi média platformok közelebb hozzák a fogyasztókat a céghez, és lehetővé teszik a kisebb márkák számára is nagy profitot hozó közösség megteremtését.

Vissza a cikk listához
Lépj velünk kapcsolatba!
Küldj nekünk üzenetet!
Elküldöm az üzenetet
További elérhetőségeink