Az internet megjelenése és hihetetlenül gyors fejlődése nagyon sok új szakma, és a szakmákon belül új tevékenységtípusok megjelenéséhez vezetett. Ilyen új tevékenységterület például a marketingen belül a közösségi média marketing, amely a közösségi oldalak megjelenésével párhuzamosan vált szükségessé.
A közösségi média marketing a célközönséggel történő, kétoldalú kommunikációra alapoz. Az előállított tartalmak fő szervezőelve a közvetlenség, az érdekesség, az érzelemkiváltás, ami a közösség részéről visszajelzéseket eredményez. Mindennek információértéke van egy vállalat termékeire, szolgáltatásaira nézve és ezt hatékonyan lehet alkalmazni a további tervezéshez, a kereslet növeléséhez.
Minden közösségi média tartalom egy reklám tulajdonképpen, ami a visszajelzéseken keresztül a weboldalakra való látogatást, illetve vásárlási tevékenységet eredményez. A közösségi oldalak nagyon sok eszközt kínálnak a marketing tevékenység végzéséhez. Ma már nem csak a Facebook az első oldal, ami ennél a témánál eszünkbe jut, hiszen ott van még az Instagram, a YouTube, a Linkedin, vagy a Twitter. A közösségi médiában történő hirdetés egyszerűnek tűnhet, de valójában egy nagyon komplex folyamatról van szó, ami szakértői tudást igényel.