A közösségi média (2. rész)

A közösségi média alapja az egymással történő beszélgetés, ami eddig nem megszokott módon zajlik le a résztvevők között. Meztelen információnak is szokták nevezni ezen beszélgetések során megvitatott témákat, hiszen nem egy zárt csoport tagjai között zajlik csak az információcsere, hanem bárki láthatja attól függetlenül, hogy hozzászól–e vagy sem.

A közösségi marketing egy teljesen új ágazat a marketing világában, ami a vállalatok számára arra is lehetőséget biztosít, hogy hírek és akciók közlése mellett beszélgessenek is ügyfeleikkel, vásárlóikkal. Ez növeli a két fél közötti bizalmat és megértést, valamint másfajta kapcsolat és kötődés alakul ki közöttük.  Emellett sokat segíthet ez az újfajta kommunikáció a vállalat jövőbeni működésében, fejlődésében. Ha például egy rövid bejegyzést közöl a vállalat egy újonnan fejlesztett termékről és az érdeklődők, jövőbeni vásárlók reagálnak rá, könnyen mérhetővé válik, hogy milyen a termék fogadtatása. A hozzászólások és feltett kérdések alapján pedig új ismeretekre tehet szert a vállalat azt tekintve, hogy mi érdekli és milyen plusz funkcióra vágynának a felhasználók. Vagyis a vállalati és vevői oldal közötti kapcsolat erősödik a közösségi média által, jobban megértik egymás a felek. A cégek tisztán látnak, tudják, hogy mire van szükség és eszerint végzik tevékenységüket. Ennek következtében pedig a vásárlók sokkal elégedettebbek és kialakul a márkahűség, ami hosszú távú szövetséget jelent az értékesítői és vásárlói oldal között.

A közösségi média eszközei számos formát öltenek, ilyen például a blog, mikro blog és videó blog, az üzenő fal, vagy a videó, zene és képmegosztó oldalak.

Vissza a cikk listához