A közösségi marketing fejlődésének követése

Az elmúlt években eddig nem látott módon fejlődött a számítástechnika, illetve a műszaki eszközök és a marketing. Köztük az online marketing lehetőségeinek tárháza is nagy mértékbe bővült. Ennek a követése és az új eszközök szakszerű használata nem feltétlenül könnyű feladat, hiszen ehhez számtalan új ismeret elsajátítására van szükség. De természetesen nincsen lehetetlen és számos módja van annak, hogy felzárkózzunk az újdonságokhoz és azok hatékony alkalmazása se jelentsen problémát a marketing szakemberek számára.

A legkiemelkedőbb fejlődést eszközök tekintetében a mobiltelefonok és a tabletek mutatják, melyek műszaki szempontból évről évre számos újdonsággal bővülnek. Ez pedig jelentősen növeli annak is az esélyét is, hogy a legújabb marketing módszerek használata a jövőben sokkal inkább ki fog éleződni ezekre az eszközökre, mint bármely más használati tárgyra. Ezek mellett pedig a Facebook közösségi oldal fejlődése keltette fel leginkább a marketing szakemberek érdeklődését, hiszen hatalmas potenciált látnak benne, csak azt kell kideríteniük, hogy értékesítés szempontjából milyen módon lehetne hatékonyan felhasználni. Hiszen az oldal látogatói kikapcsolódás céljából töltik ott az idejüket, nem pedig vásárolni szeretnének ez idő alatt. Ettől függetlenül viszont rendkívül jól lehetne motiválni azt a rengeteg embert, akik a Facebook felhasználói között szerepelnek. Erre a „problémára” keresik a megoldást a marketing gurui, és megalkotva az online marketing egyik ágazatát, a közösségi marketinget, céljuk, hogy megleljék az arany középutat és úgy a vállalatok, mint a felhasználók egyaránt jól járjanak.

Vissza a cikk listához