A konverziómérés fogalma és lényege (2. rész)

Ha a Google Analytics módszerét választjuk a konverziómérés eszközéül akkor különböző alapvető mérések elvégzésére van lehetőség, amelyekkel megállapíthatjuk kampányaink eredényességét. A vizsgálódáshoz nem kell mást tenni, mint belépni az eszköz felső menüsorába és az Adminisztrálás, valamint a Célok funkciókat választani. Az új cél megadásával lehetőségünk adódik kiválasztani azt, mit szeretnénk mérni. Például webáruházunk eladásait és annak típusát is meghatározhatjuk ily módon.

 

Google Analytics konverzómérés céljai

A cél típusú konverziómérés esetében az adott oldal megjelenésének számolása történik és az előre meghatározott céltevékenység végrehajtását vizsgálja ez a marketing eszköz. Ha a vizsgált eredmény elmarad, akkor eredménytelennek értékeljük az adott tevékenységet attól függetlenül, hogy más szempontok szerint talán sikereket értünk el.

Ha a konverziómérés esetében az időtartam a cél típusa, akkor azt vizsgáljuk, hogy az adott személyek mennyi időt töltenek el weboldalunkon. Tehát, ha például számunkra az a fontos, hogy az érdeklődők minimum öt percet töltsenek a honlapon, mert azt gondoljuk, az már elég a vásárlás motiválására, akkor ennek az időtartamnak a vizsgálatát is be lehet állítani az eszközön.

Eredmény vizsgálatra is van lehetőség a konverziómérés során. Bármilyen eseményt beállíthatunk, mely esemény bekövetkeztét figyeli az eszköz. Ez az eredmény lehet egy hírlevélre történő feliratkozás, egy videó megtekintése, vagy a próbalehetőség kihasználása is.

Végül a konverziómérés célja lehet az oldal menetek vizsgálata is. Ennek során az érdeklődők cselekvésmenetét vizsgálja a program.

A leginkább kedvelt és használt konverziómérési lehetőség a céltípusú vizsgálat. Ha a cél meghatározásán túl vagyunk, következhet az URL címének, a konverzió értékének és a konverziómérés csatornáinak meghatározása, beállítása is.
Vissza a cikk listához