A konverziómérés fogalma és lényege (1.rész)

Mondhatni, ma már alig akad olyan dolog, amit ne lehetne megvizsgálni és értékelni az internet vagy annak valamelyik eszköze segítségével.

Ha online marketingről van szó, mindenképpen érdemes figyelni arra, hogy ne csak megtervezzük és levezessük a marketing kampányt, hanem le is ellenőrizzük annak hatásosságát. Ez alapján tudhatjuk meg, hogy valóban érdemes –e máskor is ugyanolyan vagy hasonló marketing tevékenységet végezni, vagy ezt a típusú reklámozást inkább hanyagoljuk és alkalmazzunk más eszközt.

A marketing tevékenység hatékonyságának ellenőrzésére kiváló módszer a konverziómérés, amely a Google egyik eszköze. De ahhoz, hogy megértsük a konverziómérés lényegét és célját, érdemes az ügyben is tájékozódni, hogy mi az a konverzió. Ez a fogalom azt a cselekvést takarja, amikor valaki, aki számomra vagy a vállalatom számára fontos, az ellátogat a weboldalamra és ott „értékes” tevékenységet végez. Ez a tevékenység lehet a hírlevélre való feliratkozás vagy épp egy netes vásárlás lebonyolítása, ha honlapunk egyben webshop is például.

A konverziómérés többféleképpen is megvalósulhat. Az egyik lehetőség, hogy a Google Analytics rendszerén belül történik meg a mérés. A másik, amikor a Google Adwords konverzióját méri a szakember. Mindkét esetben lehetőség van több oldal vizsgálatára is, melyhez általában köszönőablak alkalmazása a bevett szokás.

Vissza a cikk listához