Nagyon fontos a weboldal tervezésének hatékonysága, hogy a látogató néhány másodperc alatt képes legyen megérteni a weboldal céljait. Nagyon fontos a megfelelő webhely struktúra kialakítása, és a jó webhely navigáció is elengedhetetlen ahhoz, hogy a felhasználók minimális számú kattintással megtalálják, amit keresnek.
De mindez nem elég!
Szembetűnő különbségek vannak a különböző országok webhelyei között. Különféle tanulmányok kimutatták, hogy valódi kulturális különbségek vannak a weboldalak kialakítása, tartalma és kommunikációja tekintetében. A webhelyek általános sablonosítása ellenére is felismerhető a különböző országok webhelyeinek közös jellemzői és különbségei.
Például a színek, betűtípusok, képek és dekorációk, navigáció, webhely szerkezet, ezért a weboldal fejlesztése és elindítása előtt feltétlenül meg kell vizsgálni a fogyasztók kulturális, viselkedési és pszichológiai jellemzőit. Egy sikeres weboldal csak hatékony lokalizációs munkával válik könnyen megérthetővé a különböző kultúrájú országok célpiacain.
Milyen az amerikai webdesign?
Ha megnézzük az amerikai weboldalakat, azt látjuk, hogy sok tekintetben nagyon hasonlítanak egymásra. Az amerikai internetes kultúrában van egy keret, amelybe az oldalnak mindenképpen illeszkednie kell.
Általánosan elfogadott és jól ismert képek, asszociációk használata.
Egyértelműen és félreérthetetlenül jelenik meg minden, ami egy adott webhelyhez kapcsolódik. Például, ha egy bevásárló oldalról van szó, akkor nagy valószínűséggel embereket látunk bevásárlókosarakkal.
Tolerancia
A weboldalnak tartalmaznia kell a különböző fajok és nemzetiségek képviselőinek fényképeit.
Amíg az európai weboldalak üzleti megközelítést alkalmaznak, az amerikai oldalak inkább a boldog, mosolygós emberek fényképeire koncentrálnak.
Három fő oka van annak, hogy a webdesign szakembernek figyelembe kell venni a weboldal tervezésénél a különböző országok kulturális szempontjait, a márka hírneve, megértése és egyértelműsége, valamint az eladások növekedésének ösztönzése.