A hűséges fogyasztó aranyat ér!

Egy márkának a hűséges fogyasztók létezése számos okból megnyugtató. 

Először is garantálják a vásárlások folyamatosságát, annak hosszú távú megismétlődésének és a pozitív hozzáállásnak köszönhetően fennmarad érdeklődésük a termékekkel és az ajánlatokkal szemben. 

Ráadásul ár érzékenységük csökken, és nyitottabbá válnak a márka felé. A hűséges fogyasztó a márkáról kialakult pozitív véleményét legtöbbször megosztja másokkal is. A hűséges fogyasztó megtartása sokkal kevesebbe kerül, mint új fogyasztók megszerzése.

 

Az eltűnt hűséges fogyasztó rejtélye

Mit tettünk, hogy eltűntek a hűséges fogyasztók? Miért nem voltak elegendőek a választási állandóság erősítésére irányuló marketing kampányok? Miért nem számíthatunk többé a vásárlás időbeli megismétlődésére?

 

Olcsó és gyors!

A márkák ma versenyeznek azért, hogy szolgáltatásaikat a lehető legolcsóbbá és leggyorsabbá tegyék, még akkor is, ha ezt gyakran elhamarkodottan teszik. 

Ennek során az emberek szemében a vállalatok egyre inkább felcserélhetők.

Látjuk, hogy mindezek fontos szempontok, de nem annyira, mint az érték és a minőség, ezért mindent az ár és a gyorsaság oltárán feláldozni, több, mint kockázatos, különösen egyes termékágazatokban.

Mégis van olyan fogyasztói réteg, akik a termékek kiválasztásánál inkább egy, a számukra fontos értéket tükröző márkát választanak, hogy önmagukat egyénként definiálják a társadalomban. 

 

Mindig legyünk elérhetőek!

A megfelelő cég megtalálásához az emberek általában online érdeklődnek vásárlás előtt, de még mindig kevés márka alkalmazza az online értékesítési mechanizmusokat, így elveszíti a lehetőségét, hogy új fogyasztókkal találkozzon, akik helyettük gyakran választanak online elérhető márkát.

Vissza a cikk listához