A sikeres reklámozás három szempontra támaszkodik: leköti a néző figyelmét, bekerül a hosszú távú emlékezetbe, és van érzelmi elkötelezettsége. Ahhoz, hogy mindezek a pillanatok bekerüljenek egy reklámkampányba, a marketing szakembereknek tudniuk kell, mely témák a legnépszerűbbek és leglenyűgözőbbek a fogyasztók számára.
Mi a titka annak, hogy egyes reklámkampányok emlékezetesek?
Több ezer reklám közül miért ragad meg emlékezetünkben sokkal jobban az egyik, mint a másik, miközben az Anyám tyúkjának legfeljebb az első versszakára emlékszünk?
Meg van a válasz?
Igen. Mert szinte minden emlékezetes reklámkampány tartalmaz humoros elemet.
Az emberek szeretnek nevetni
A jókedv és a nevetés bizonyítottan enyhíti a stresszt, fokozza az endorfin termelést és elősegíti az ellazulást.
Akkor miért nem használja sok cég a humort a reklámjaiban?
A válasz egyszerű: attól tartanak, hogy a fogyasztók nem veszik őket komolyan. De, ha a marketing szakemberek helyesen használják a humort, valószínű, hogy népszerűvé válik a reklámkampány.
Finom határvonal van a humorérzék és a nem megfelelő viccek között
A reklám finom humorérzéke jó benyomást kelt, pozitív érzelmeket kelt, és nagyszerű lehetőség a márka szeretetének és a fogyasztók lojalitásának elnyerésére.
Ne sokkoljuk az embereket!
Ne feledjük, hogy az obszcén vagy agresszív reklám ellenreakciót válthat ki. Sok reklámkampány kudarcot vallott már a humor használatának sikertelen alkalmazása miatt.
A humor mindenkihez közel áll, de stílusban drámaian eltér: az idősebb generáció az okos vagy laza humort részesíti előnyben, míg a fiatal fogyasztók a szokatlanságot, a szarkazmust és a bohózatot értékelik inkább.