A humoros reklám ereje

Ha azt kérdezed a körülötted lévő emberektől, hogy szeretik-e a reklámokat, akkor a túlnyomó többsége kétségtelenül nemet mond. 

 

Hogy miért?

Azt mondják, hogy a reklámok túl gyakoriak, túl tolakodóak, harsányak legtöbbször fel sem keltik a figyelmüket. A hirdetésekről tehát nincsenek jó véleménnyel az emberek, mégis a reklámok rendkívüli potenciállal rendelkezik.

A márkák túl gyakran óvatosak, általában nem szeretnek kockázatot vállalni, és gyakran olyan lapos és semmitmondó kommunikációval dolgoznak, amelyek gyakran csak nekik tetszik.

 

Márpedig kockáztatni kell!

Néhány humoros reklám igazi kis örömforrás, amely mosolyt csal az arcunkra és meglep minket, olyannyira, hogy azon csodálkozunk, hogy a márkák mégis miért nem mernek belevágni?

Különösen akkor, ha ezek merész, vicces és humoros reklámok gyakran közönségrekordot érnek el még a közösségi hálókon is.

 

A humoros reklám

A humor kellemes és pozitív érzelmeket váltanak kis az emberekből, ráadásul a memorizálást is megkönnyíti. A banális reklámok tömkelegében a humoros reklám, amely mosolyra vagy nevetésre késztet minket az elménknek örömforrás.

Nem véletlen, hogy a leghatékonyabb és leghatásosabb reklámok humorra támaszkodnak.

Hasonlóképpen, egy váratlan szlogen vagy hirdetési látvány is meglepő hatást válthat ki az emberekben.

 

A humoros reklám nem mindig működik!

A humor azonban nem csoda módszer, számos példa van sikertelen humorosnak szánt reklámkampányokra.

Természetesen figyelembe kell vennünk a reklám célját és a legjobban odaillő humor típusát kell alkalmaznunk (abszurd, kétértelmű, ironikus, parodisztikus, triviális, sötét humor…).

Ezért valóban ajánlatos körültekintően alkalmazni humoros reklámozást. 

Vissza a cikk listához