A Google megalkotása és története (3.rész)

A Google rohamos fejlődése 2001-ben sem állt meg, hiszen Dr. Eric Schmidt vezetésével újabb innovációk láttak napvilágot. Többek között megvalósították a különböző fájltípusokra történő keresést is. Tehát megjelent a Google Image Search, ami egy képkereső, illetve a Google Catalog Search, ami pedig egy katalóguskereső program. Ezek segítségével gyarapodtak a keresőmotor által felismert és rendszerezett formátumok, mely még népszerűbbé tette a Google-t. A legkeresettebb programmá pedig a 2002-ben megjelent Google Froogle vált, ami segített kilistázni a leszűrt termék(ek) fellelhető helyeit, illetve árait. Tehát összehasonlíthatóvá vált egy olyan termék vásárlási értéke, ami több cég kínálati palettáján is szerepelt.

A számos Google fejlesztése egyre inkább hatással volt környezetére és a többi piaci ágazatra is, mint például az online marketingre. A Google Adwords olyan értékesítési és reklámozási lehetőséget kínált, ami addig páratlannak bizonyult, hiszen a program maga önkiszolgáló. Vagyis, 2001-ig nem létezett olyan reklámozási forma, mely a felhasználó számára szabad kezet biztosított volna a hirdetési feltételek beállításában. Másfelől pedig újított a fizetési feltételeken is. Tehát a hirdetőnek csakis a megvalósult kattintások után kellett fizetnie, és nem a megjelenések száma volt a lényeg. Ezáltal vált költséghatékony hirdetési formává. Arról nem is beszélve, hogy a megjelent reklám hatékonysága is nyomon követhetővé vált, aminek következtében a hirdetők számára a leginkább közkedvelt marketingeszköz a Google Adwords lett.

A soron következő újítás pedig az AdSence hirdetésközvetítő szolgáltatás volt, amit 2003-ban fejlesztettek le. Célja az internetes reklámfelületek értékesítése. Mindez úgy valósult meg, hogy a weboldalak tulajdonosai saját aloldalaikon reklámtevékenység végzését engedélyezték más vállalatok számára. A Google-nek még ez az újítás sem volt elég. Ugyanebben az évben sikerült felvásárolni a világ legnagyobb webblog szolgáltatóját, így biztosítva felhasználói számára a blogolás lehetőségét.

Vissza a cikk listához