A Google megalkotása és története (2.rész)

A Google cég megalapítását követően, Larry és Sergey végre beválthatta az Andy Bechtolsheimtől kapott csekket, mely hatalmas segítség volt az akkor még csak béta-tesztelés alatt álló keresőmotor fejlesztéséhez. Az új cég egy barátjuk garázsában már három fővel indult és napi tízezer keresés lebonyolítására volt képes. Erre, a folyamatosan növekvő teljesítményre már a média is felfigyelt és több cikk is megjelent róla, melynek köszönhetően egyre közismertebbé vált a program.

Egy évvel később már új telephelyen és még öt fővel bővül a vállalkozás. A Google pedig már napi szinten ötszázezer keresést bonyolított le. A cég tőkealapja huszonötmillió dollár volt és több befektető is fantáziát látott a Google-ben. Új tagok között szerepelt például Omid Kordestani, aki a Netscape nevezetű vállalattól búcsúzott a Google értékesítő és fejlesztő alelnöki pozíciójáért. Azáltal, hogy egyre többen kezdtek el dolgozni a vállalatnál, egyre kevesebb hely jutott úgy a meglevő, mint a leendő új tagok számára. Éppen ezért ismét telephelyet kellett váltaniuk, és átköltöztek a Googleplex-be, amely már a saját épületük volt. Érdekességképpen megemlíthetjük, hogy egyes nézetek szerint a Googleplex ma a világ legjobb munkahelyének számít.

Az új hely új eredményeket és sikereket is hozott még ugyanabban az évben, vagyis a Google lett a viláh legnagyobb keresőmotorja. Beindexelt oldalainak száma egymilliárdra nőtt, illetve beindították a kulcsszavas reklámprogramjukat is, ami az Adwords nevet viseli. Általa hihetetlen módon növekedésnek indult a Google bevétele, aminek segítségével már nem volt szükség külső befektetők támogatására.

2000-ben a Google egyesült a Yahoo!-val, ezáltal világszerte, akár napi százmillió keresés lebonyolítása is megtörtént a keresőmotor által. Ez hatalmas szám, amire addig még sohasem volt példa. Emellett a Google egyre bővítette szolgáltatásait, így az Adwords mellett megjelent a Google Toolbar, mely még ma is a legközkedveltebb kereső.

Vissza a cikk listához