A Google Analytics grafikonos elemzése (2. rész)

A Google Analytics szolgáltatásai tökéletesek arra, hogy még jobban megismerjük célcsoportunk tagjait, érdeklődési körüket és ennek segítségével még hatékonyabb marketing tevékenységet tudjunk végezni.


Legkeresettebb aloldal megtalálása


Célszerű tudnunk, hogy potenciális vásárlóink weboldalunk mely oldalait látogatják szívesen, illetve mely aloldal az utolsó, amit megnéznek, és aztán távoznak honlapunkról. Ennek az információnak az ismerete nem létszükséglet, de nem is lényegtelen, ha céljaink között szerepel a vásárlóink létszámának növelése. Ebben segít a Google Analytics egyik grafikonja, mely felfedi a leggyakrabban látogatott oldal kilétét, illetve megmutatja, hogy mely aloldalról lépnek ki a legtöbben. Érdemes az utóbbi oldal fejlesztésével, átalakításával időt tölteni, hogy csökkentsük a látogatók érdektelenségét és motiváljuk őket a további maradásban, olvasásban és vásárlásban.


Látogatók útvonala Google Analytics grafikonja szerint


Van egy ábra, mely megmutatja az érdeklődök honlapon megvalósított tevékenységét. Tehát pontosan nyomon követhető, hogy az egyes olvasók mely aloldalra léptek be legelőször, majd pedig milyen útvonalat tettek meg honlapunkon. Mikor mire kattintottak, mikor mi keltette fel az érdeklődésüket. Ebből számtalan hasznos információ szűrhető le, ami feladatot adhat úgy a marketinges, mint a honlap fejlesztő munkatársak számára.

 

Vissza a cikk listához