A Google Analytics grafikonos elemzése (1. rész)

Azt már tudjuk, hogy a Google Analytics milyen célt szolgál, és hogy a konverziómérés során milyen feladatot lát el. Most nézzünk bele a részletekbe, hogy még pontosabb képet kapjunk a Google ezen, ingyenes szolgáltatásáról.

A Google Analytics számos grafikont készít annak érdekében, hogy számszerűsítve és képi megjelenítéssel is segítse a felhasználókat abban, hogy a vizsgálat eredményeit, adatait még könnyebben tudják értelmezni.

 

A közönség áttekintésének grafikonja

A Google Analytics által legelőször mutatott grafikon a weboldalt látogató közösség együttesét mutatja be a felhasználónak aszerint, hogy az egyes napokon illetve hónapokban hányan léptek be a honlapra. Sokan kíváncsiak például arra, hogy a hétköznapi és hétvégi látogatók száma között van –e különbség, és erre tökéletesen rá is világít a Google Analytics ezen ábrája.

 

Weboldalunkra történő átkattintások száma

Érdekes adat lehet sokak számára, hogy az elmúlt időszakban mely oldalakról érkeztek honlapunk látogatói. Erre ad választ ez a grafikon egy hónapos lebontása.

 

Kulcsszavak és a weboldalra kattintás összefüggései

A Google Analytics eme grafikonja azt mutatja meg, hogy az érdeklődők mely kulcsszavakra való keresés által találtak rá a mi honlapunkra. Ez az információ segít a Google Adwods kampány megtervezésében, illetve már folyó kampány ellenőrzésében és szükség szerinti átalakításában. Pontosabb képet kaphatunk általa arról, hogy célcsoportunk tagjai valójában mely kulcsszavak használatát részesítik előnyben. Ezáltal még jobban megismerhetjük érdeklődőinket, potenciális ügyfeleinket és még hatékonyabbá lehetjük marketing tevékenységünket.

Vissza a cikk listához