A generációs marketing csoportjai (4.rész)

A generációs marketinggel kapcsolatos témakörünket a Z-generáció ismertetésével zárnánk, melynek tagjai 1995 után születtek.

Azok, akik ebbe a csoportba tartoznak, merőben eltérő viselkedési mintákkal, szokásokkal és gondolkodással rendlelkeznek, mint elődeik. Ők már nem csak egyszerűen beleszülettek egy számítógépek és internet uralta világba. Számukra a gyors fejlődés teljesen általános jelenség, aminek következtében egyfajta sebességmánia és innováció-függősség jellemző rájuk.

Míg az előző generáció tagjai az iskolában kezdtek el ismerkedni a technológiai újdonságokkal, addig a Z- generáció képviselői otthonukban kezdenek megbarátkozni ezen eszközökkel. Már nem tanáraiktól lesik el a számítógépes ismereteket, hanem szüleik mindennapi viselkedése és szokásaik által szívják magukba a tudást. Míg az előző csoport tagjai 8-10 évesen kezdték el rutinosan használni a számítógépet, addig a Z-generáció gyermekei már 2-3 évesen képesek ugyanarra.

Ennek az igencsak szembetűnő generációs különbségnek a legfőbb oka, hogy a szülők időtöltés gyanánt gyakorta egy telefont vagy tabletet tesznek a kicsik elé, hogy azon nézzék a meséket és az ott található játékok kössék le a figyelmüket. A színező könyv nem, vagy csak nagyon rövid ideig köti le őket, hiszen számukra az már unalmas. Sokkal interaktívabb, gyorsabb dolgokhoz vannak szokva, egy üres papír és színes ceruzakészlet nem hozza őket lázba.

Természetesen a Z-generáció tagjai -életkorukból adódóan-, még nem vásárolnak saját maguknak, viszont szüleiknek alkalmazkodniuk kell az ő igényeikhez. Tehát, ha közeledik a gyerek születésnapja, vagy a karácsonyra készülünk, olyan interaktív és érdekes termékeket fognak vásárolni a szülők, amik saját igényeiktől eltérőek, viszont a Z-generációba tartozó gyerekeiknek nagyon is fontos.

Tehát, egy vállalat vásárlásösztönző marketing stratégiájának kialakításánál nagyon is meghatározó lehet a generációs marketing ismeretanyaga. Hiszen egyszerre kell a gyerekeket és a szülőket meggyőzni arról, hogy az ő termékeiket válasszák. Legyen a termék érdekfeszítő, mindeközben a szülő is nyugodt szívvel költi rá pénztárcája tartalmát, mert tudja, hogy semmilyen káros hatása nem lesz szeme fényének fejlődésére. Lássuk be, ez egy igen összetett kérdéskör, aminek szakértői a generációs marketing szakemberei.

Vissza a cikk listához