A generációs marketing csoportjai (2.rész)

Az X-generációt az Y követi, akik 1980 és 2000 között látták meg a napvilágot. A két generáció között hatalmas különbség figyelhető meg akár hozzáállás, akár viselkedés tekintetében, ami igazán lázba hozza a generációs marketing szakembereit. A két csoport tagjaihoz teljesen más módon kell hozzáállni, eltérő viselkedési formák jellemzik őket, mely által a vásárlásra való ösztönzés mindkét esetben más módon kell, hogy történjen.

Az Y, más néven az ezredfordulós generáció tagjai a számítógépek mellett nőttek fel. Számukra teljesen elképzelhetetlen, hogy internet és technikai eszközök nélkül éljenek. Az X- generáció korosztályához tartozók számítógép és mobiltelefon nélkül nevelkedtek, már felnőttek voltak, mire megjelentek ezek az eszközök. Azáltal pedig, hogy ezek a kellékek hihetetlen sebességgel és teljesen behálózták az életünket, a 80-as évek előtt születettek számára az alkalmazkodás volt az egyetlen út annak érdekében, hogy ne érezzék magukat annyira elveszettnek.

Ezzel szemben az Y-generációnak eme eszközök a mindennapjaik részét képezték és neveltetésükben is nagy szerepet játszottak. Szüleiknek amellett, hogy a számukra újdonságnak számító eszközök megismerésére nevelték őket -hiszen ebben látták a jövőt-, fontos volt, hogy gyerekeik talpraesettek, találékonyak és kockázat vállalóak legyenek. Hiszen saját bőrükön tapasztalták, hogy néhány év alatt ennyit változhat a világ, és ha erre nincsenek lelkileg felkészülve, hasonlóan járhatnak, mint ők. Ez pedig teljesen más hozzáállást követel meg a generációs marketing szakembereitől is.

Vissza a cikk listához