A generációs marketing csoportjai (1.rész)

Előző blogunkban nagy vonalakban ismertettük a generációs marketing alap jellemzőit, most vizsgáljuk meg az általa vizsgált csoportok rövid jellemzőit.

Az első, szóra érdemes generáció az X, mely tagjainak viselkedésére és szokásaik kialakulására igen nagy hatást gyakorolt a technika fejlődése. Ők az 1960-as évek táján születtek és a későbbi Y és Z generáció szülei. Az ő pályakezdésünk mondhatni, simán alakult, megannyi munkahely kínált számukra lehetőséget. Viszont a negyvenes és ötvenes éveik táján nagy változás történt, és szembesülniük kellett a visszautasítás kellemetlen érzésével, melyhez a későbbi generációk szülötteinek már sokkal korábban hozzá kellett szokniuk. Ezáltal az Y és Z generáció tagjai jobban tűrik a kritikát és alkalmazkodó készségük, illetve küzdeni akarásuk is szembetűnőbb.

A vállalatok marketing szakembereinek mindezen tulajdonságokat figyelembe kell venniük, ha értékesítési tevékenység kialakítását tervezik. Egyáltalán nem mindegy, hogy kihez milyen módon közelítünk, mi féle módszerekkel igyekszünk vásárlásra ösztönözni. Minden generációt más és más hajt úgy a korukból, mint a megélt tapasztalatokból és a környezeti hatásokból kifolyólag.  Mindezt a generációs marketing szakértői tudják, és eszerint végzik mindennapi munkájukat is.

Vissza a cikk listához