A Facebook hirdetés hatékonyságának mérése és az elkerülhetetlen utómunkálatok

Ha vállalati vezetőként vagy marketinges szakemberként kijelöltük a Facebook hirdetés által elérendő célt vagy célokat, következhet azon különféle beállítások elvégzése, melyeket számtalan szempont szerint hajthatunk végre attól függően, hogy mit szeretnénk elérni. Minden csak rajtunk múlik, a mi igényeinken, pénztárcánk vastagságán és azon az időtartamon, ami alatt szeretnénk sikereket tapasztalni.

Bárhogy is teszünk, bármilyen célt is tűztünk ki magunk elé, arra készüljünk fel, hogy bár legjobb tudásunk szerint járunk el, biztosan nem tudjuk azonnal elérni azt a végeredményt, amiről álmodunk. Minden máshogy működik elméleti síkon és a gyakorlatban. Mivel elsősorban az emberek érdeklődését szeretnénk felkelteni és szimpátiájukat kivívni, ingoványos talajra tévedünk. Az emberek érzelmei, hangulatingadozásai és minden egyéb tényező, mely befolyásolja a vásárlási hajlandóságukat, állandóan változik és ettől kiszámíthatatlan a reakciójuk. Készíthetünk mi egy olyan Facebook hirdetést, mely papírforma alapján tökéletesnek is mondható, mégis benne van a kockázat lehetősége, miszerint mégsem éri el a kellő hatást. Persze mindenki számára más jelenti a sikert, a kívánt hatást, mindenki más eredménnyel elégszik meg. Hiszen mi vállalati vezetőként is emberek, ezáltal különbözőek vagyunk. Sőt lehet, hogy ugyanaz az ember akár egy év elteltével már teljesen más viselkedést mutat, más elvárásai lesznek és más eredménynek örülne.

Bármilyen Facebook hirdetést vagy kampányt is indítunk az útjára, az biztos, hogy az idő múlásával finomhangolásra lesz szüksége. Egy ilyen hirdetési folyamat állandó odafigyelést kíván. Elsősorban a célcsoport reakcióit figyelve, illetve kielemezve nekünk is változtatni kell vagy a Facebook hirdetés szövegén, illetőleg beállításain, vagy saját elvárásainkon. Mindig később derül ki, hogy a kettő közül melyik lesz érvényes ránk…

Vissza a cikk listához