Olyan valóság, amelyben a vállalatok egyre inkább a digitális promócióra összpontosítanak. Az emberek egyre több digitális eszközt használnak, ezért a hangsúly aktívabban helyeződik át az online promóció és a digitális kommunikáció felé.
Minél jobban kötődünk digitális eszközeinkhez, annál több információt kell fogyasztanunk, aminek következményeként agyunk annál jobban ellenáll. Az igazán fontos információk kis százalékát kiszűrve egyszerűen blokkolunk minden mást. Ma egy márkának akár tíz érintkezési pontra is szüksége van ahhoz, hogy kapcsolatba lépjen a fogyasztóval. Minél változatosabbak ezek a források, annál nagyobb az esély a „fehér zaj” leküzdésére a fogyasztók fejében.
A szövegek SEO optimalizálása, az online kiadványokkal és bloggerekkel való együttműködés különféle formái szilárdan bekerültek a marketingstratégiába.
A bloggerekkel való együttműködés igazi fősodorrá vált az elmúlt években
A hirdetők azonban gyakran a bloggerekkel kötött megállapodásaik túszaivá válnak. Ennek eredményeként sok cég csalódik a bloggerek hirdetéseiben. Ezért a hirdetők vonakodnak önállóan együttműködni a bloggerekkel, és a kockázatok elkerülése érdekében digitális reklámügynökségre bízzák a feladatot.
Hogyan dolgozik egy digitális reklámügynökség?
A digitális reklámügynökség minden projekthez összeállít egy listát a megfelelő influencerekről, egyeztet velük a fizetésről, gondoskodik a hirdetés időben történő megjelenéséről, és megmutatja a hirdetőnek a kampány eredményeit.
A blogger kiválasztásánál több tucat mérőszámot használnak
Ezek között szerepel a közönség nagysága, az átlagos lefedettség, és a valós követők száma. Ellenőrzik a fiókokat, gyanús tevékenységekre utaló jeleket, például egy hirtelen megugró érdeklődői számot. Majd mindezt összevetik azzal az összeggel, amit az influencer szeretne, és két kérdésre válaszolnak: meg lesz-e az eredménye az együttműködésnek és az kifizetődő lesz-e a megbízó számára.
Minden kommunikáció feladata a márkaismertség építése, erősítése, valamint a fogyasztók lojalitásának növelése. És itt fontos megérteni, hogy az emberek gyakran nem azzal társítják a márkát, ami valójában, hanem azokkal a forrásokkal és információkkal, amit a márkáról, vagy a cégről megtalálnak. Minél több pozitív forrásról van szó, és azok hitelesek, annál több okot ad arra, hogy megbízzanak a márkában és a cégben.