Vajon miért?
Egyszerű a magyarázat, digitális világban élünk.
A „mindig kapcsolatban” nem a fogyasztó, hanem a vállalat, a márka és a termék számára szükséges. A kezdeményezés itt egyoldalú, a kommunikáció a fogyasztó kérésére történik.
A fogyasztók csak akkor hajlandók elfogadni a cégek javaslatait, ha azok megfelelnek érdekeiknek és igényeiknek. Ma a reklámkommunikációnak a megfelelő időben és helyen kell az ügyfél szeme elé kerülnie - abban a pillanatban, amikor megoldást keres, és leginkább a hozzá érkező javaslatok mérlegelése iránt érdeklődik.
A digitális marketingügynökségek pontosan ismerik a digitális technológiák marketingben való felhasználását és sajátosságait, ahhoz, hogy a marketingfolyamat hatékony, a vállalat számára nyereséges, a fogyasztók számára pedig hasznos és jelentős legyen. A digitális marketing képes hatalmas célközönség gyors „lefedésére”, és a potenciális fogyasztókkal személyes interakció kialakítására.
A túlterhelt információs térben digitális marketinggel is nagyon nehéz felkelteni a fogyasztók figyelmét
A marketingszakemberek legfőbb feladata, hogy a fogyasztók számára a nem nyilvánvaló dolgokat nyilvánvalóvá tegyék, egyszerűsítsék a kommunikációt, és az eredményt valós időben és pontosan megjelenítsék. Például egy kültéri reklámnál, vagy egy televíziós hirdetésnél meg lehet ugyan becsülni, de nehezen, hogy valójában hányan figyeltek fel a márkára. Azt azonban nem lehet biztosan tudni, hogy melyik hirdetés növelte az értékesítést.
A marketingügynökség megtervezi a marketingkampányokat és végrehajtja, nyomon követi az eredményeket miközben gondoskodik arról, hogy a vállalatok a legjobb eredményeket érjék a digitális marketingre fordított befektetésében.
A digitális marketing kihívásai
A digitális térrel kapcsolatos egyik probléma, hogy a marketingeseknek gyakran kevés helyük és idejük van a tájékoztatásra és a reklámozásra. Ahol a TV-hirdetések reklámonként 30 másodpercesek lehetnek, a digitális hirdetések gyakran 100 karakterre korlátozódnak, vagy körülbelül 4 – 6 másodperces figyelemidőre korlátozódnak. A digitális marketingügynökség szakembereinek komoly tudással és tapasztalattal kell rendelkezniük ahhoz, hogy eredményesek és sikeresek legyenek a versenytársak termékeinek és szolgáltatásainak nagy száma miatt, akik ugyanazokat a digitális marketingcsatornákat, stratégiákat és módszereket alkalmazzák.