A B2B marketing lényege

Ha B2B, azaz business to business marketingről beszélünk, akkor a marketing egyik különleges formájáról értekezünk. Általánosságban véve, amikor marketinget emlegetünk, akkor egy vállalat és a vásárlói rétege közötti kapcsolat kialakításáról és annak megerősítéséről, illetve vásárlásösztönzésről beszélhetünk. Ha viszont a B2B marketing kerül szóba, akkor két vállalat közötti kapcsolat kialakításáról van szó. Tehát az egyik cég szeretné, ha egy másik vállalat válna az ügyfelévé és ennek érdekében különféle eszközöket hív segítségül.

Van néhány dolog, ami fontos szerepet játszik a B2B marketing alkalmazása során. Ilyen például a személyes kapcsolat kialakítása, illetve az állandó jellegű, személyes kapcsolattartás. Ez vásárlóközönség esetében nem életszerű, nem lehet több száz vagy ezer vevővel személyes kapcsolatot ápolni, de vállalatok esetében már egész más a helyzet.

Emellett sikert eredményez, ha ismerjük a kiszemelt vállalat döntéshozó személyét és a vele való, jó kapcsolat kialakítására törekszünk. Ha tudjuk, hogy kinek mi a fontos és mi alapján szokott döntéseket hozni, már nyert ügyünk van. Hiszen ismerjük azokat a szempontokat, amik szerint el lesz bírálva a nekik szóló ajánlatunk. Fontos a rövid és lényegre törő fogalmazási mód, mutassunk fel eredményeket, ismertessük referenciáinkat, melyek alapján szimpatikusabbá válik vállalatunk és könnyebbé tesszük a döntés meghozatalát.

Az is sokat számít, hogy mennyire ismerjük versenytársainkat. Ha tudjuk, hogy a konkurencia mit és milyen áron tud ajánlani, mi is kedvezőbbé tudjuk tenni saját ajánlatunkat.

Vissza a cikk listához