A B2B és a fogyasztói marketing

A két marketing ágazat eszközei és módszerei számos pontban egyeznek, de legalább ugyanennyiben különböznek is, melynek fő oka az, hogy az egyik célpontja egy vállat, míg a másiké egy magánszemély. De akárhonnan is nézzük, mindkét esetben vásárlásösztönzésről van szó, tehát a cél ugyanaz.

Mindkét esetben egy személy végzi el a döntés meghozatalát, akinél a személyes benyomás sokat jelent. Tehát érdemes érzelmileg elkötelezni a döntéshozót és felkelteni az érdeklődését vállaltunk kínálata iránt.

Másodsorban pedig, mindkét esetben igen fontos a célcsoport kijelölése. Ha tisztában vagyunk azzal, hogy kiket szeretnénk ügyfeleinknek és vásárlóinknak, rájuk kell fókuszálni. Őket kell kiismerni úgy a szokásaikat, mint az igényeiket illetően és aszerint kell felépíteni a marketing stratégiát. Nem hagyhatjuk szétszóródni energiaforrásainkat és a figyelmünket, mindig csak arra a szűk csoportra, rétegre szabad koncentrálnunk és mindent megtenni annak érdekében, hogy elégedetté tegyük őket.

A fogyasztói és a B2B marketing esetében is ki kell választani a leginkább használt marketing eszközt. Jól át kell gondolni, hogy a célcsoportok mire kapják fel a fejüket és hogyan informálódnak, ha szükséges. Manapság a cégvezetők az interneten keresnek segítséget, ha valamire szükségük van, míg a magánszemélyek más médiumok reklámjai által is szereznek információt a hiány pótlására.

Nagyon fontos a B2B marketing esetében az image építés, hiszen a vállalati vezetők abban a cégben bíznak meg, akiről már hallottak, akit már ajánlottak a számukra. Tehát legyünk jelen a médiában, olvashassanak rólunk az interneten és használjunk marketing kampányokat annak érdekében, hogy a keresők által könnyen megtaláljanak minket.

Vissza a cikk listához