5 tény, ami kinyírhatja a közös munkát egy digitális ügynökséggel

A digitális partnerség olyan, mint egy párkapcsolat: ahhoz, hogy gyümölcsöző legyen, mindkét félnek dolgoznia kell rajta.

Nem csodálkozunk azon, ha fogcsikorgatva születik meg a döntés arról, hogy szervezze-e ki a marketinget a cég vagy sem. Hiszen volt olyan partnerünk, aki ügynökségi csalódás miatt keresett minket fel.

Ezért a partnerek élményei és saját tapasztalataink alapján összeírtuk azokat a tényezőket, amelyeken gyakran bukhatnak meg együttműködések. Ezeket szem előtt tartva könnyebb kiválasztani az ideális ügynökséget, és hamarabb fény derülhet azokra az árulkodó jelekre, melyek a váltásra figyelmeztetnek.

Gyakran nem éritek el egymást a megbeszélt elérhetőségeken

Mivel az ügynökség nincs helyben és a munka is az online térhez kötött, elengedhetetlen, hogy legyen egy biztos csatorna, ahol folyamatosan tudjátok tartani a kapcsolatot. 

Tisztázni kell előre, hogy a projektben érdekelt személyek kik és hogyan lehet őket elérni. Nálunk alapvető, hogyha szóban is hangzik el valami, azt írásban is megerősítjük. Minden csatornán a megbeszéltek szerint vagyunk elérhetőek.  

Ezt komolyan vesszük, mert a gördülékeny munkához erre van szükség. Így tudunk kérdezni egymástól és visszaigazolást küldeni munkánkról, hogy mindenki tisztában legyen azzal, hogy állunk. Milyen eredményeink vannak, és mivel mehetünk tovább.

Nincs meghatározva a cél, amit el szeretnétek érni

Ezt már a találkozás előtt meg kell fogalmazni, különben céltalanul lövöldözünk az éterbe. Ha nincs egy konkrét cél, amivel elindulhat a munka, az egész együttműködés mehet a kukába.

Például a partner rázza az öklét az ügynökség felé, hogy ő nem a Facebook lájkokra kíváncsi, hanem arra, hány feliratkozó gyűlt össze a hírlevél listájára. Az ügynökség pedig értetlenül ingatja a fejét, hogy nem erről volt szó, amikor megegyeztek.

Tehát az első kérdések között mindig feltesszük, hogy milyen célt szeretnénk a közös munkával elérni, és csak ezután kezdünk bele egy stratégia felállításába. Így elkerülhetjük a kínos félreértéseket és elégedettek lehetünk mindkét részről az elért eredményekkel.

Minőségi kommunikáció hiánya

Egyik üzenet éri a másikat, készülnek a kimutatások, de valami mégis elcsúszott. Ekkor derül ki, hogy az ügynökség nem kapta meg a kért anyagokat a munkához vagy a partnerhez nem jutottak el a kérések.

A proaktivitás és pontos megfogalmazás lényegi eleme a munkának. Az idő mindenkinek drága, és sűrű a napirend. Ahelyett, hogy egymásra mutogatunk a sikertelenség miatt, mindent megteszünk azért, hogy a kívánt célt elérjük.

Világosan fogalmazunk, hogy a másik oldal is tisztában legyen azzal, mit miért teszünk, így a motiváció ismeretében az ügyfélnek is könnyebb együttműködni velünk. A határidők betartásával a megfelelő ütemben haladunk, így belekalkulálható az is, ha a szabadságolások miatt lassabban megy a kapcsolattartás vagy időbe telik, amíg a partner cég jóváhagyja az új terveket a következő lépcsőfok megtételéhez.

Olyan ígéretek hangzanak el, amelyek nem teljesülnek

A jó marketing olyan, mint a bor: idővel nemesedik. Tehát az olyan ígéreteknek ne dőljetek be, amelyek gyors eredményekről szólnak. Ha már tudod, hogy indul egy rendezvényed júliusban, akkor már hónapokkal előtte üljetek össze megtervezni a kampányt, hogy szépen lassan építkezzen. Meg fogja hozni a kívánt eredményeket!

A teljesületlen ígéretek abban az esetben is előfordulhatnak, ha olyan ügynökségre esik a választás, amelynek nem esik egybe a portfóliója a kitűzött célokkal. Vagyis más eszközök szükségesek a sikerhez. Egyeztessétek előre, hogy mikor milyen felületeken megy majd a kommunikáció, és ott kiket érhettek el.

Hiányzik a bizalom köztetek

A legtöbb problémát mindkét fél számára az jelenti, amikor nem megy minden rendben, így kihívás elé érkeznek: keresni kell a megoldást, valami újat kipróbálni. Ami ráadásul nagyobb kockázatot is jelent. Rosszabb esetben még ki is akartok hátrálni, mert szorít az idő, eredmény pedig nincs.

Mi a megoldás?

Bármennyire is bagatell, de meg kell bíznotok egymásban, és abban, hogy a megfelelő irányba fogtok haladni. Minél kevesebb a bizalom, annál több időt és energiát fogtok elpazarolni arra, hogy kutassátok a másik gondolkodásmódját vagy megkérdőjelezzétek hozzáértését.

Ezekkel a felesleges körökkel parlagon hagytok tucatnyi marketinges lehetőséget, amit épp abban a pillanatban kellett volna meglovagolni. Tehát itt már igazából nem is a pénz, ami számít, sokkal inkább az érték, amit ezzel nyerhettek.

 

Tapasztaltátok bármelyiket a fentiek közül? Van más, amivel kiegészítenéd a fenti felsorolást? Oszd meg velünk!

Vissza a cikk listához