100 éves tabu megdöntése marketinggel, de még nem teljesen

Elhiszed, hogy 2010 – ben az amerikai televíziós hálózatok elutasították a Kotex tampon gyártó cég reklámkampányát, mert elhangzik benne a hüvely szó?

A Kotex megkísérelte a női nemi szervet körülírás helyett nevén nevezni a hirdetésében és egyszerűen kimondta, hogy hüvely. 

 

A reklámot a TV-hálózatok betiltották, még mielőtt sugározhatták volna.

A tamponokat "belsőleg hordott" eszközként forgalmazták anélkül, hogy nyíltan hivatkoztak volna a női nemi szervre.

 

Mit tudunk a Kotex cégről?

A Kotexnél egészségügyi betétek voltak az első termékek, amelyeket 1921-ben hoztak forgalomba és értékesítettek a női ápolás kategóriában.

Az egészségügyi betétek és tamponok forradalmasították a női gondoskodást, de ezeknek a termékeknek a marketingje csak a közelmúltban kezdte nyíltan kimondani a termékek célját.

Hosszú évek óta a marketing eufemizmusokba (olyan megfogalmazás, amely az eredeti fogalom bántó, sértő vagy szókimondó jellegét enyhíti, gyakran olyan kifejezéssel, amely egy kevésbé közvetlen tartalmat képvisel) burkolózott.

 

Kék folyadék helyett vörös

A Bodyform lett az első olyan cég, amely 2017–ben a 90-es évek óta használt klinikai kék folyadék helyett vörös folyadékot alkalmazott a korabeli vér megjelenítésére a reklámban. A Kotex követte 2020-ban.

 

Úgy tűnt, hogy a tampon marketingje halad.

A Tampax elindított egy új televíziós reklámkampányt, amelyet „Tampons and Tea” néven neveztek el az Egyesült Királyságban és Írországban. A hirdetés célja, hogy a tamponhasználókat megismertesse a tampon biztonságos és helyes behelyezésével.

A hirdetés egyszerű, nincsenek eufemizmusok, nincs tánc a tárgy körül, nincs kék folyadék. Csak világos, egyszerű utasítások, amelyek célja a tamponok használatának javítása.

https://www.youtube.com/watch?v=9X0LpyXMnjg&t=30s

 

Aztán kiderült, hogy mégsem

Liveline, Írország legnépszerűbb rádiós műsora számos panaszos hívást fogadott olyan hallgatóktól, akik „vulgárisnak” találták a hirdetést, és kifogásolták a szlogent. Sokan „szemtelennek, undorítónak és feleslegesnek” minősítették, mások szerint a hirdetés „átlépte a tisztesség határát”. A közösségi médiában is megindult a panaszáradat a családbarát televíziós műsorok során sugárzott reklámok miatt.

https://www.dailymail.co.uk/femail/article-8343689/Tampax-SLAMMED-latest-television-advert-tampons.html

Az Írország Hirdetési Szabványügyi Hatósága (ASAI) közölte, hogy 84 panasz beérkezése után felülvizsgálta a hirdetést. A panaszosok azzal érveltek, hogy a hirdetés a nőket lealacsonyító, gyermekek számára alkalmatlan és szexuális utalással terhelt.

A szervezet panaszbizottsága úgy találta, hogy a hirdetés „széles körben elkövetett” szabálysértést okozott, és úgy ítélte meg, hogy a hirdetés „ne fusson újra ugyanabban a formátumban”.

Vissza a cikk listához
Lépj velünk kapcsolatba!
Küldj nekünk üzenetet!
Elküldöm az üzenetet
További elérhetőségeink